W minioną sobotę, w okolicach Zawiercia na Śląsku, odbyła się przedostatnia runda Rajdowego Pucharu Polski – Rajd Zamkowy. TEDEX Rally Team reprezentowały dwie załogi, które sprawę ostatecznego zwycięstwa w całym cyklu miały rozstrzygnąć między sobą: Paweł Hankiewicz /Agnieszka Hankiewicz w Citroenie C2 VTS i Wojtek Chuchała/Ryszard Ciupka w Hondzie Civic Type-R. Ostatecznie żadnej z nich jednak nie udało się postawić przysłowiowej „kropki nad i”, sprawa tytułu rozstrzygnie się za miesiąc na Barbórce Cieszyńskiej.
W sobotę rano na trasę rajdu wyruszyło 51 załóg, z kierowcami TEDEX Rally Team-u Wojtkiem Chuchałą i Pawłem Hankiewiczem na czele. Pętla rajdu, którą zawodnicy pokonywali trzykrotnie, składała się z trzech OS-ów: Ogrodzieniec o długości 10,88 km, Żarnowiec 10,15 km, Pilica 9,37 km . Charakterystyka tras Rajdu Zamkowego stawiała teoretycznie w lepszej sytuacji kierowców Hond, oczywiście ze względu na osiągane przez te samochody wyższe prędkości maksymalne. Przed rajdem sytuacja w klasyfikacji sezonowej RPP przedstawiała się bardzo ciekawie. Lider cyklu - Wojtek Chuchała miał 81 punktów (licząc 6 najlepszych startów) i tylko ewentualnym zwycięstwem mógł poprawić swoją zdobycz punktową i przypieczętować puchar. Paweł Hankiewicz, po bardzo udanym weekendzie na Dolnym Śląsku, miał na koncie 69 punktów (5 startów), tak więc w przypadku dobrego miejsca, mógł dojść swojego konkurenta.
Już na OS-ie nr 1 kierowcy mocniejszych Hond dość mocna zdystansowali konkurencję, zajmując pierwsze cztery miejsca. Z uwagi na temperaturę, niewiele przekraczającą 0 stopni, głównym problemem na początku rajdu były niedogrzane opony. Najlepiej w tych warunkach poradziła sobie załoga Wojciech Chuchała/Ryszard Ciupka, która ze sporą przewagą wygrała pierwszą próbę. Paweł i Agnieszka Hankiewicz mieli problemy z temperaturą ogumienia, „przestrzeli” jeden zakręt i stracili ok. 20 sekund do najgroźniejszego rywala. OS nr 2 wygrywa Aleks Zawada w Hondzie Civic, Paweł Hankiewicz zajmuje 3 miejsce odrabiając część strat z pierwszego odcinka, Wojtek Chuchała jest dopiero 7 i traci pozycję lidera. Na ostatnim w pętli OS-ie Pilica, znowu górą jest młody Aleks Zawada, który wyprzeda Nowocienia , Hankiewicza i Chuchałę. Przebija się na 2. miejsce w generalce po pętli, tracąc do prowadzącego Nowocienia niecałe 7 sekund. Na 3. i 4. miejscu kolejno Chuchała i Hankiewicz. Po serwisie zawodnicy wyruszają na trasę przy nieco wyższej temperaturze, więc spodziewać się można coraz szybszej jazdy. Na OS-ie nr 4 znowu najszybsza okazuje się załoga Chuchała/Ciupka, która wraca na 2. miejsce w generalce. Cała czołówka otrzymała na tym OS-ie kary za potrącenie szykany, a problemy z nadaniem ostatecznych ich wielkości będą później skutkowały wielkim zamieszaniem w wynikach końcowych rajdu. Podobnie jak na pierwszej pętli na odcinkach Żarnowiec i Pilica najszybszy okazuje się Aleks Zawada i tym sposobem zostaje liderem klasyfikacji generalnej. Kierowcy TEDEX Rally Teamu jadą cały czas tuż za Zawadą, po pętli Wojtek Chuchała jest drugi, a Paweł Hankiewicz piąty w generalce rajdu. Przed wyjazdem na ostatnią pętle w czołówce było bardzo ciasno, a ewentualne błędy popełniane na poustawianych na trasie szykanach mogły w oka mgnieniu poprzestawiać klasyfikację. OS nr 7 wygrywa nieznacznie Zawada nad Chuchałą, jednak później okazuje się, że młody kierowca TEDEX Rally Team-u otrzymuje dodatkową karę 20 sekund za potrącenie szykany i wypada poza podium klasyfikacji generalnej. Korzysta z tego Paweł Hankiewicz, który wykręca na odcinku 3. czas i wskakuje na podium. OS Pilica po raz trzeci dzisiaj wygrywa rewelacyjny Aleks Zawada, ponad 8 sekund przed Chuchałą i Hankiewiczem. Do rozegrania pozostaje ostatni OS Miasto, o długości 3,84 km . Świetną passę podtrzymuje Zawada, który w pięknym stylu wygrywa ostatni odcinek oraz cały rajd. Ponieważ, jak wspominałem wcześniej, było bardzo duże zamieszanie związane z nadawanymi przez sędziów karami. Z wyników które były dostępne zaraz po zakończeniu ostatniego odcinka specjalnego wynikało, że Aleks Zawada rzutem na taśmę, na ostatnim odcinku, wyprzedził prowadzącego teoretycznie Wojtka Chuchałę o 0,4 sekundy. W rzeczywistości nie wyglądało to aż tak spektakularnie, gdyż ostatecznie skasowano 20 sekund kary Aleksowi Zawadzie, a 20 sekund dodano Wojtkowi Chuchale. Ostatecznie rywalizację z dużą przewagą wygrywa załoga Zawada/Gołda w Hondzie Civic przed załogą Tomaszczyk/Włoch. Załoga TEDEX Rally Team-u Paweł Hankiewicz/Agnieszka Hankiewicz zajęła 3. miejsce w klasyfikacji generalnej, wyprzedając czwartego na mecie Wojtka Chuchałę o 0,5 sek.
Rajd Zamkowy trzymał w napięciu do końca, jednak głównie ze względu na bałagan w kwestii nadawanych zawodnikom kar. Wciąż nie poznaliśmy zwycięzcy Rajdowego Pucharu Polski sezonu 2010, poczekamy na to jeszcze miesiąc, aż do rajdu Barbórki Cieszyńskiej. Scenariuszów jest kilka, jednak co by się nie działo, jeden z kierowców TEDEX Rally Team-u na pewno puchar zdobędzie!!
Tekst: Rafał Proskura
OLEJE TEDEX WRC | Więcej » |
Oleje silnikowe
Oleje przekladniowe
Gear Power RLS 75W140 | Gear Power CLS 75W90 | Gear MAX 90 LS | ATF Racing
Inne produkty firmy Tedex
Copyrights © Tedex S.A. ul. Człuchowska 68a, 01-360 Warszawa
wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla m.st Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem
KRS 0000403921, NIP 9441506727, kapitał zakładowy 3.250.000 zł, w całości wpłacony.
Wykonanie i aktualizacja strony - EPC System