Pierwszy samochód w barwach Tedex Oil pojawił się na trasach Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski (Rajd Elmot). Wówczas to firma Tedex wychodząc naprzeciw propozycji firmy Nissan Poland utworzyła z nią wspólny team rajdowy pod nazwą NISSAN TEDEX RALLY TEAM. Kierowcą zespołu był wielokrotny Mistrz Polski Robert Herba, pilotem równie utytułowany zawodnik Artur Skorupa. Dysponowali oni topowym jak na owe czasy samochodem grupy N – Nissanem Sunny Gti R.
W wyniku startów zespołu w sezonie rajdowym 1993 Nissan Tedex Rally Team wywalczył tytuły:
Firma Nissan Poland odchodzi z teamu i nazwa zespołu zostaje zmieniona na TEDEX RALLY TEAM. Główny ciężar utrzymania zespołu spoczywa na Tedex Oil. Do grona sponsorów teamu dołącza firma Netro, dystrybutor auto alarmów Boxer. Załoga pozostaje w niezmienionym składzie, samochód zaś zostaje przerobiony na auto A – grupowe. Przeróbka ta okazuje się pechowa w skutkach, gdyż samochód cechuje teraz duża awaryjność jak i ilość nieukończonych eliminacji.
Największym sukcesem sportowym tego sezonu jest niewątpliwie zwycięstwo w Klasyfikacji Generalnej Rajdu Elmot.
Barwy TEDEX reprezentował Zenon Sawicki i Jarosław Baran na Fordzie Sierra Cosworth – Grupa N
TEDEX RALLY TEAM wystawia N-grupowe Mitsubishi Lancer Evolution, przygotowane przez belgijską stajnię Guy Colsoul Rally Sport. Kierowcą jest nadal Robert Herba, pilotem zaś doświadczony zawodnik Andrzej Górski. Po obfitującym w zwycięstwa sezonie rajdowym Tedex Rally Team zdobywa tytuły:
TEDEX RALLY TEAM pozostaje wierny marce Mitsubishi. Wzmacnia auto startując na Mitsubishi Lancerze Evolution III. Z teamu odchodzi Robert Herba, pilotem zaś jest nadal Andrzej Górski. Zespół poszukuje nowego kierowcy. W czasie pierwszej eliminacji RSMP 1996 (Rajd Zimowy) N – grupowe Mitsubishi doprowadza zwycięsko do mety młody kierowca Michał Rej. Szefostwo teamu decyduje się jednak na zmianę kierowcy i wybór pada na wielokrotnego Mistrza Polski Piotra Świebodę. Z grona sponsorów teamu odchodzi firma Netro, dołącza zaś Towarzystwo Ubezpieczeniowe Fenix, firma Polmos Sieradz oraz firma Blackhawk i Radio Wa-Wa.
W wyniku bardzo udanego sezonu Piotr Świeboda i Andrzej Górski w brawurowy sposób wywalczają tytuły:
Barwy TEDEX w sezonie 1996 reprezentuje również Leszek Kuzaj/Paweł Boratyn i Jakub Mroczkowski na Mitsubishi Lancer Evolution III.
Na rajdzie krakowskim TEDEX wystawia Team składający się z 3 załóg:
TEDEX RALLY TEAM wystawia 3 załogi w składzie:
Robert Herba podczas III Eliminacji RSMP ( Rajd Elmot ) doszczętnie rozbija toyotę w sposób uniemożliwiający jej odbudowę i w taki sposób kończy sezon rajdowy w Tedex Rally Team.
Piotr Świeboda z Andrzejem Górskim po długiej i wyczerpującej walce zdobywają ostatecznie tytuły :
Największym sukcesem zawodników w tym sezonie było zwycięstwo w Klasyfikacji Generalnej na Rajdzie Tatr na Słowacji , który był jednocześnie Eliminacją do Mistrzostw Europy.
Tomasz Kuchar zdobywa tytuły:
Jest to ogromny sukces tego młodego zawodnika.
W sezonie rajdowym 1998 w barwach Tedex Rally Team jeździ nadal Piotr Świeboda z pilotem Arturem Skorupą na Mitsubishi Lancer Evolution IV. Jest to sezon pełen sukcesów i brawurowej walki w grupie N.
Największe sukcesy: zwycięstwo w klasyfikacji generalnej grupy N na Rajdzie Zimowym, Elmot i Rajdzie Polski.
W wyniku startów w sezonie rajdowym 1998 załoga zdobywa tytuły:
W Rallycrosie barwy TEDEX reprezentuje Jakub Iwanek
W Motocrossie reprezentuje nas ROBERT JAROMIN na Honda i Yamaha – klasa powyżej 250 cm3.
W roku 2000 powstaje Toyota Tedex Rally Team. Barwy TEDEX reprezentuje Robert Gryczyński i Robert Burkacki na A-grupowej Toyocie Corolii WRC.
Rajd Krakowski 2000 – Gryczyński/ Burkacki prowadzą auto A-grupowe Toyoty Tedex Rally Team
W roku 2003 Tedex podpisał umowę ze stajnią rajdową STEC RALLIART z Urzędowa, zgodnie z którą stał się sponsorem strategicznym Stec Rally Auto Moto Sport Poland. Umowa gwarantowała obecność znaku TEDEX na samochodach wystawianych przez Stec Moto Sport w Rajdach Samochodowych, Wyścigach Górskich, Wyścigach płaskich w Mistrzostwach Polski i Imprezach Zagranicznych w sezonach 2003 i 2004. Umowa była odnawiana co rok aż do roku 2009.
Bułgaria
Polska
32 Rajd Warszawski
Tomasz Czopik / Łukasz Wroński na Mitsubishi Lancer Evolution VI
63 Rajd Polski
Tomasz Czopik / Łukasz Wroński na Mitsubishi Lancer Evolution IX zajęli VI miejsce w Klasyfikacji Generalnej Rajdu w szutrowej rundzie Mistrzostw Europy.
Wśród załóg polskich zajęli pozycję IV.
3 Rajd Lotos Baltic Cup
Zbigniew Garbyś / Artur Natkaniec na Mitsubishi Lancer Evolution IX
ZWYCIĘSTWO w Klasyfikacji Generalnej 3 Rajdu Lotos Baltic Cup
Zbyszek Gabryś:
“Tuż po rajdzie brakowało mi słów, by opisać jak wspaniale się czuje. Nie spodziewałem się takiego wyniku. Prawdę mówiąc, miałem w ogóle nie wystartować w tej imprezie. Teraz wiem, że podjąłem słuszną decyzję. Czuję się jeszcze lepiej, niż po Rajdzie Subaru w 2005 roku. Wiedziałem, że mogę na Kaszubach powalczyć o wysokie miejsca, ale o wygranej nawet nie marzyłem. Po fantastycznym pierwszym etapie, czekaliśmy z obawą, co przyniesie drugi. Jechaliśmy jako pierwsi, odkurzając trasę naszym konkurentom, jednak udało się utrzymać na prowadzeniu i wygrać całą imprezę. Niesamowita walka do ostatniego metra finałowego O.S. Jestem bardzo szczęśliwy, a nasze auto – Lancer EVO IX w barwach firmy TEDEX spisało się bez zarzutów. To zwycięstwo dało mi ogromną motywację przed kolejnymi rundami mistrzostw Polski.”
Artur Natkaniec:
“To były niesamowite przeżycia. Nie zapomnę tego rajdu bardzo długo. Po raz pierwszy w życiu wygrałem rajd w klasyfikacji generalnej. Nie wiedziałem, że można jechać aż tak szybko. To była bardzo trudna eliminacja nie tylko dla kierowcy, ale i pilota. Tym bardziej cieszy kolejny wygrany odcinek oraz oczywiście cały Rajd. Były „hopy”, ciasne zakręty ukryte za szczytami, bardzo szybkie szerokie partie, ale i takie „zakręt w zakręt” i… niesamowita walka do końca. Zwycięstwo to naprawdę wspaniałe uczucie.”
Rajd Magurski 2008 - Mariusz Stec
Rajd Polski 2008 23 miejsce w klasyfikacji generalnej oraz I miejsce w swojej klasie – Piotr Maciejewski i Piotr Kowalski Suzuki Swift S1600
W latach 2008-2009 barwy Tedex reprezentował Michał Bębenek – Mitsubishi Lancer Evolution – największy sukces to zwycięstwo w klasyfikacji generalnej w Rajdzie Polski 2008 r., który był eliminacją do Mistrzostw Europy.
Rajdy samochodowe: barwy TEDEX w Rajdach reprezentuje nadal Michał Bębenek na Mitsubishi Lancer EVO 9.
Rajdowy Puchar Polski – w naszych barwach jeździł Paweł Hankiewicz - zajął III miejsce w klasyfikacji Generalnej sezonu i III miejsce w klasie A7.
Drifting – Krzysztof Terej – NISSAN 200 SX
Super Drift Series – w klasyfikacji generalnej sezonu 2009 Krzysztof Terej zajął IV miejsce
Marcin Turski – Maroko – motocykl
W barwach TEDEX wystartował w Rajdzie Monte Carlo ( I runda IRC) Bryan Bouffier i Xavier Panseri (obecni Mistrzowie Polski RSMP).
Na Subaru Impreza N-15 Tommi Makinen Racing – z numerem 11 – mieli wczoraj ósmy czas.
Bryan Bouffier:
“Start w tym rajdzie to dla mnie ogromny zaszczyt. Trasa przebiega w moich rodzinnych stronach co stanowi niezwykłe wyzwanie. Zrobimy co w naszej mocy by uzyskać dobry wynik. Nie znam tego rajdu, pierwszy raz pojadę Imprezą N15, a na trasie jest dużo śniegu. Nie zapominajmy, ze zgłoszonych zostało 20 samochodów S2000, co pokazuje jak mocna stawka stanie na starcie. Dołączenie do tak dobrego zespołu jak Tommi Makinen Racing jest wielką szansą Możemy liczyć na ich doświadczenie i najlepsze warunki pracy. Dla mnie to jednak spełnienie marzeń.
Znalezienie się na starcie jest jak zwycięstwo. Nie byłoby ono możliwe bez wsparcia firm: Tedex, Malkom, BOS Engineering, Carbone Lorraine, Combet Services, Thierry Marcel Maçonnerie, Transports Ginoux, E.P.S., Rapid Verts, restauracji Traiteur la Table de Commane oraz JQ Event. Mamy dobre karty i musimy wygrać.”
W 2011 w barwach Tedex wystąpiły dwie załogi Bryan Bouffier / Xavier Panseri jadący Peugeotem 207 S2000 , Radek Typa/Andrzej Obrębowski startujący Mitsubishi Lancerem Evo 9. Gościnnie w memoriale im. Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza w barwach Tedex pojechał również sam Zbyszek Stec w H grupowym Lancerze pilotowany przez Emila Horniaczka dawnego pilota Janusza Kuliga.
Bryan oraz Radek wystartowali w rajdach:
- Świdnickim-Krause, gdzie podczas pierwszej pętli drugiego dnia rajdu, na OS-ie Wolibórz – Jodłownik, doszło do tragicznego wypadku w wyniku którego zmarł kierowca Sylwester Olszewski. Organizatorzy zadecydowali o przerwaniu rajdu, sędziowie zadecydowali o przyznaniu połowy punktów za klasyfikację 2. dnia. Ostateczna klasyfikacja generalna: 1. Bryan Bouffier / Xavier Panseri, 2. Michał Sołowow / Maciej Baran, 3. Tomasz Kuchar / Daniel Dymurski.
- Karkonoskim, po którym nasza załoga mogła dopisać 45 punktów do klasyfikacji sezonowej i pozwoliła załodze Bouffier/Panseri awansować na pozycję vice liderów klasyfikacji Mistrzostw Polski sezonu 2011. Na Rajdzie Karkonoskim niemiłą przygodę miała druga załoga TEDEX Rally Team-u. Podczas jazdy pod koła wyskoczyła im sarna. Zniszczeniu uległa m.in. chłodnica i intercooler, dlatego nie było mowy o kontynuowaniu jazdy podczas pierwszego dnia rajdu
-Rzeszowskim, który był z pewnością jedna z najciekawszych eliminacji w całym sezonie RSMP. Radek Typa z nowym pilotem Kubą Gerberem w N-kowym Lancerze Evo IX od Zbyszka Steca którzy drugiego dnia wylądowali w rowie, a w ich samochód wpadł dodatkowo inny samochód. Takich problemów nie mieli Bryan i Xavier którzy po raz kolejny udowodnili swoją wielką klasę. Drugi raz z rzędu i trzeci w karierze wygrali rywalizację na trasach wokół stolicy Podkarpacia.
Naszej znakomitej załogi nie zabrakło również podczas Rajdu Barbórka.
Załoga TEDEX Rally Team-u Bryan Bouffier/Xavier Panseri oczywiście wygrała. Tak małej różnicy pomiędzy prowadzącymi załogami przed Karową chyba jeszcze nigdy w historii nie było 0,6 s. Na Karową, bez większych problemów, zakwalifikowała się również nasza załoga Radek Typa i Kuba Gerber, którzy przez cały dzień jechali niezłym, równym tempem. Radkowi Typie i Kubie Gerberowi po raz kolejny w tym sezonie nie udało się dotrzeć do mety rajdu. Tym razem nie pozwoliła na to ukręcona półoś.
TEDEX Rally Team w świetnym stylu zainaugurował sezon rajdowy 2012! Na Dolnym Śląsku, podczas rajdu Świdnickiego - Krause, nasza załoga Radek Typa / Szymon Gospodarczyk jadąca Fordem Fiestą R2 pokazała drzemiący w nich potencjał i pewnie wygrała pierwszą rundę pucharu Fiesty!! Nasze barwy na odcinkach specjalnych rajdu Świdnickiego reprezentowała również załoga Paweł i Agnieszka Hankiewicz, którzy zaprezentowali się w kultowym Renault Clio Williams. Rajd ten był dla nich pierwszym przetarciem po dłuższej przerwie w startach.
Rok 2015 obfitował w wiele imprez motoryzacyjnych z udziałem firmy Tedex. Pierwszą z imprez był 43 Rajd Świdnicki Krause gdzie reprezentowała nas załoga Patryk Osowiecki pilotowany przez Adama Piwońskiego jadący Hondą Civic Type R. Kolejnym z rajdów był 30 Rajd Karkonoski gdzie do naszego zespołu dołączył Bryana Bouffier u którego na prawym fotelu zasiadł debiutujący Thibault De La Haye. Bryan wystartował za kierownicą Forda Fiesty Proto, którego budową, przygotowaniem i obsługą w trakcie rajdu zajmowała się znana bardzo dobrze kibicom TEDEX WRC firma Stec Rally Rent. Bryan od początku był faworytem i umacniał swoją pozycja z raju na rajd. W maju odbył się 11 Rajd Kaszub gdzie Bryan stanął na najwyższym stopniu podium. Swoją świetną formę potwierdził następnie podczas Rajdu Rzeszowskiego również zajmując pierwsze miejsce. Niestety podczas Rajdu Rzeszowskiego nasza druga załoga Patryk Osowiecki i Adam Piwoński Po udanym starcie i przejechaniu na dobrej pozycji 2 pierwszych odcinków podczas 3 os „ Glinka 1”mieli poważny wypadek. Próbując wrócić na trasę nie zauważyli zarośniętego rowu. Urwali koło, zjechali na pobocze gdzie auto stanęło w płomieniach. Auto niestety doszczętnie spłonęło, na szczęście Patrykowi i Adamowi nic się nie stało zakończyło to jednak ich udział w zmaganiach w roku 2015.
Bryan natomiast nadal piął się w górę, we wrześniu na Rajdzie Nadwiślańskim zebrał punkty bonusowe za wygraną na trasie Power Stage i pozostał liderem klasyfikacji LOTOS RSMP z dorobkiem 116 punktów.
BRYAN WICEMISTRZEM !!!
Końcówka sezonu LOTOS Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski okazała się niezwykle emocjonująca Po zwycięstwie w 2. Rajdzie Arłamów tytuły Rajdowych Samochodowych Mistrzów Polski zdobyli Łukasz Habaj i Piotr Woś! Do samego końca trwała walka o zwycięstwo. Zadecydował punktowany Power Stage.
Drugie miejsce w rajdzie i jednocześnie tytuły Wicemistrzów Polski padły łupem Bryana Bouffiera i jego pilota Thibaulta De La Haye (+12,8s, Ford Fiesta Proto) jadącym w barwach Tedex. Do zdobycia tytułów mistrzów zabrakło im jedynie jednego punktu.
Rok 2016 firma Tedex zainaugurowała podczas 44 Rajdu Świdnickiego. Zgodnie z wieloletnią rajdową tradycją firmy Tedex na starcie wśród licznej obsady utytułowanych zawodników stanęła załoga - Maciek Rzeźnik/Bogusław Browiński jadąca Fordem Fiesta Proto. Pomimo ponad rocznej przerwy Maciek Rzeźnik bardzo szybko porozumiał się z nowym dla niego autem i bez zbędnego skrępowania zaczął walczyć z bardziej doświadczonymi i utytułowanymi zawodnikami, finalnie osiągając bardzo dobre 4 miejsce w klasyfikacji generalnej rajdu. Kolejnym z rajdów był 25 Rajd Rzeszowski, gdzie na starcie zjawiła się cała czołówka walcząca w Mistrzostwach Europy i Mistrzostwach Polski. W Rzeszowie nie zabrakło także załóg wspieranych przez TEDEX. Do rywalizacji w ME stanął doskonale znany duet Bryan Bouffier/ Xsavier Panseri, sympatyczni francuzi staneli do rywalizacji w Citroenie DS3 R5. W stawce RSMP z zapartym tchem śledziliśmy zmagania duetu Maciek Rzeźnik/Bogusław "Borówa" Browiński (FORD FIESTA PROTO od Stec Rally Rent ) .Ostatecznie Bryan zajął 2 miejsce w polskiej rundzie Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Europy.
PODBIJAMY SŁONECZNĄ ITALIĘ
Na początku maja na zaproszenie Naszych przyjaciół z Włoch wybraliśmy się na 9 Slalom della Laura Trofeo Aniello Mauriello. Firma TEDEX, producent olejów silnikowych była głównym sponsorem wyścigu górskiego rozegranego 8 maja 2016r w malowniczo położonej miejscowości Montero. Rajd zakończył się wręczeniem nagród w Urzędzie Miasta Montoro w obecności burmistrza i przedstawicieli lokalnych władz. Firma Tedex na pewno zostanie zapamiętana przez mieszkańców jak i zawodników i mechaników którzy są zabrdzo zainteresowani naszymi produktami – głównie olejami Tedex WRC które mogli testować podczas rajdu.
Copyrights © Tedex S.A. ul. Człuchowska 68a, 01-360 Warszawa
wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla m.st Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem
KRS 0000403921, NIP 9441506727, kapitał zakładowy 3.250.000 zł, w całości wpłacony.
Wykonanie i aktualizacja strony - EPC System