W dniach 16-17 lipca w Myślenicach oraz w Suchej Beskidzkiej i okolicach odbył się po rocznej przerwie, 45. Rajd Krakowski. Na trasach nie zabrakło oczywiście załóg TEDEX Rally Team-u.
Paweł Hankiewicz i Agnieszka Wierzchowska wracają na trasy Pucharu Polski w Citroenie C2 VTS, którym byli już na rajdzie Bohemia. Zebrane tam doświadczenia miały przynieść efekty w postaci dobrego miejsca w Rajdzie Krakowskim i włączenia się do rywalizacji o ostateczne zwycięstwo w cyklu.
Wojtek Chuchała i Ryszard Ciupka, niekwestionowani liderzy RPP, przyjechali na kolejny rajd aby powiększyć przewagę nad konkurentami. Zawodnicy wybiegają już powoli myślami do zbliżającego się rajdu Barum, w którym wystartują w ramach programu Pirelli Star Driver.
Rajd rozpoczął się od niedługiego prologu zorganizowanego na ulicach Myślenic. Niestety już wtedy dały o sobie znać pierwsze kłopoty organizacyjne. Zawodnicy jeździli jednak bez zakłóceń, a pierwszym liderem rajdu został Tomasz Sawicki. Paweł Hankiewicz i Agnieszka Wierzchowska mieli małe problemy z autem i uzyskali ostatecznie 5. czas, natomiast Wojtek Chuchała popełnił jeden poważny błąd w trakcie przejazdu, co na tak krótkiej trasie od razu zaowocowało dalekim miejscem. Samochody zostały na noc w Parku Ferme na rynku w Myślenicach, skąd następnego ranka zawodnicy mieli wyruszyć do Suchej Beskidzkiej, gdzie znajdował się park serwisowy.
Zgodnie z zapowiedziami meteorologów sobota od rana była bardzo upalna, choć trzeba przyznać, że na Bohemii w Czechach pogoda bardziej dawała w kość. W Suchej Beskidzkiej nie dało się niestety wyczuć atmosfery rajdowego, tak jak to bywa na innych imprezach.
Kilka minut przed godz. 9, do parku przyjechały pierwsze numery, wśród nich nasi kierowcy. Humory dopisywały, wczorajsze problemy z samochodem Pawła ustały i po 10 minutowym serwisie zawodnicy wyjechali na trasę, a my podążyliśmy za nimi. Zasadnicza część Rajdu Krakowskiego składała się tylko z dwóch odcinków specjalnych (Zawoja i Harbutowice) przejeżdżanych tego dnia trzykrotnie. I już na początku zaczęły się problemy...
Na mecie OS 2, zanim dotarli do niej zawodnicy, dowiedzieliśmy się, że zapadła decyzja o wolnym przejeździe. Po raz kolejny na Rajdzie Krakowskim, decyzją policji odcinek specjalny został odwołany. O tym nie wiedział jednak Paweł Hankiewicz, gdyż zapadła ona już po jego starcie i jechał odcinek pełnym ogniem. Niestety, na jednym z dohamowań w Citroenie naszej załogi ukręciła się pół oś i w ten sposób wykluczyła z dalszej rywalizacji. Po raz kolejny w tym sezonie nie dane było Pawłowi i Agnieszce osiągnąć mety z powodu kłopotów technicznych.
Zawodnicy wrócili do ścigania na OS3, który jednak z powodu wypadku jednej z załóg został na jakiś czas przerwany. Najszybszy był jadący Hondą Civic Piotr Jędrusiński, drugi czas zanotował Wojtek Chuchała, który odrobił większość strat z prologu. Druga pętla rozpoczyna się po myśli naszej załogi, uzyskują najlepszy czas i wychodzą na prowadzenie w rajdzie z niewielką przewagą nad Przemysławem Janikiem. Kolejne OS-y nie są już w wykonaniu duetu Chuchała/Ciupka takie szybkie, notują odpowiednio 6 i 21 czas. Przed startem ostatniego OS-u załoga Wojtek Chuchała i Ryszard Ciupka zajmowali 4 miejsce w generalce i realnie mogli wskoczyć jeszcze na najniższy stopień podium. Jednak pomimo uzyskania najlepszego czasu na ostatnim odcinku, nie udało się odrobić strat do rywali i zakończyli rywalizację na 4 miejscu. Punkty zdobyte na Rajdzie Krakowskim umocniły załogę na prowadzeniu w klasyfikacji Rajdowego Pucharu Polski. Rajd wygrał Przemysław Janik, którego samochód, tak jak Pawła Hankiewicza, obsługuje firma Team Plex Motorsport.
Ciekawostką było pojawienie się na Rajdzie Krakowskim Leszka Kuzaja, w Mitsubishi Lancerze EVO IX ze stajni rajdowej STEC RalliArt.
Rajd Krakowski raczej nie będzie długo wspominany zarówno przez nas jak i przez kibiców. Fakt że się odbył już można postrzegać w kategoriach sukcesu. Zauważalne były jednak problemy organizacyjne co niestety negatywnie rzutuje na obraz całej imprezy. Liczymy, że zbliżający się Rajd Rzeszowski będzie dla nas bardziej owocny. Do zobaczenia!
Tutaj zobaczysz pozostałe Panoramy sferyczne z rajdu
OLEJE TEDEX WRC | Więcej » |
Oleje silnikowe
Oleje przekladniowe
Gear Power RLS 75W140 | Gear Power CLS 75W90 | Gear MAX 90 LS | ATF Racing
Inne produkty firmy Tedex
Copyrights © Tedex S.A. ul. Człuchowska 68a, 01-360 Warszawa
wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla m.st Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem
KRS 0000403921, NIP 9441506727, kapitał zakładowy 3.250.000 zł, w całości wpłacony.
Wykonanie i aktualizacja strony - EPC System