Zwycięstwo!!!
Za nami weekend pełen rajdowych emocji. Załoga TEDEX WRC Rally Teamu Bryan Bouffier i Xavier Panseri zwyciężyła w klasyfikacji generalnej 21. Rajdu Dolnośląskiego. Był to 4. z rzędu triumf naszej załogi na trasach RSMP. Jednak niedzielny etap rajdu, z pogranicza horroru i thrilleru, z pewnością zapamiętamy na długo.
Rajd Dolnośląski rozgrywany jest w niezwykle malowniczej Kotlinie Kłodzkiej, na bardzo szybkich, a jednocześnie technicznych odcinkach specjalnych. Nowy wrześniowy termin imprezy sprawił, że rajd rozgrywany był przy pięknej słonecznej pogodzie. W porównaniu z zeszłym sezonem trasa rajdu została nieznacznie zmieniona, jednak odcinki nie straciły swojego unikalnego charakteru. W barwach TEDEX WRC Rally Teamu pojawili się jak zwykle nasi „polscy Francuzi” Bryan Bouffier i Xavier Panseri w Peugeocie 207 S2000 przygotowanym oczywiście przez znakomity zespół ROMO. Bryan i Xavier zapowiadali przed rajdem walkę o mistrzostwo Polski, chcieli również powetować sobie nieudany start na rozgrywanym tydzień wcześniej Rajdzie Barum. W Kłodzku zabrakło Radka Typy, który odpuścił przyjazd na Dolny Śląsk i skupił się na przygotowaniach do zbliżającego się Rajdu Polski.
Tak jak co roku na Rajdzie Dolnośląskim rywalizacja rozpoczyna się podczas rozgrywanego w piątkowy wieczór prologu po ulicach Kłodzka. Z prologami to jest tak, że można na nich bardzo niewiele zyskać i bardzo wiele stracić, dlatego obserwowanie go było dla całego zespołu dość stresujące. Tłumnie zebrani przy trasie kibice obejrzeli bardzo zaciętą rywalizację. Najszybszy okazał się Kajetan Kajetanowicz, który wyprzedził naszego Bryana o … 0,1 sek. Prawdziwe ściganie rozpoczynało się jednak w sobotni poranek.
Sobota przywitała zawodników i kibiców piękną słoneczną pogodą, idealną do rywalizowania na odcinkach specjalnych. Organizatorzy przygotowali na ten dzień trzy próby: Spaloną, Międzylesie i Gorzanów, które zawodnicy pokonywali dwukrotnie. Łącznie ok. 75 km os-owych. Załoga TEDEX WRC Rally Teamu Bryan Bouffier i Xavier Panseri od samego początku nadawała ton rywalizacji. Nasi zawodnicy pewnie wygrywają wszystkie 3. próby podczas pierwszej pętli wracając do serwisu z przewagą ponad 16 sek. nad Michałem Sołowowem i 21 sek. nad Grzegorzem Grzybem. Peugeot 207 S2000 przygotowany przez zespół ROMO spisuje się perfekcyjnie, dlatego serwis ogranicza się de facto do wymiany opon. Druga pętla przebiega praktycznie według identycznego scenariusza jak pierwsza. Bryan i Xavier pewnie pokonują kolejne odcinki notując za każdym razem najlepsze czasy. Szybsze tempo narzucił główny konkurent naszej załogi Kajetan Kajetanowicz, któremu udało się ostatecznie zakończyć dzień na najniższym stopniu podium. Drugie miejsce utrzymała załoga Fiesty S2000 Michał Sołowow/Maciej Baran, kończąc dzień ze stratą 33 sek. do załogi TEDEX WRC Rally Teamu. Choć nic tego nie zapowiadało prawdziwe emocje miały nadejść dopiero w niedziele…
Niedziela, 2. etap Rajdu Dolnośląskiego. Piękna słoneczna pogoda, nic nie zwiastuje thrilleru jaki miał się rozegrać tego dnia na odcinkach specjalnych. Tak jak w sobotę zawodnicy mieli dwukrotnie pokonać pętlę składającą się z trzech os-ów: Kolonia Gaj, Dębowina i Radkowska Perła. Pierwszy odcinek zgodnie z planem wygrywają Bryan i Xavier przed Kajetanowiczem i Sołowowem. Jednak już na kolejnym odbywa się swoisty festiwal kapci. Bouffier, Sołowow, Grzyb i Bębenek kończą os z przebitymi oponami, tracąc dużo czasu do Kajetanowicza któremu udało się czysto pokonać ten odcinek. Sytuacja była bardzo niecodzienna, pojawiały się nawet spiskowe teorie o rzucanych na drogę gwoździach, jednak nie znalazły one potwierdzenia. Po tym odcinku przewaga załogi TEDEX Rally Teamu w klasyfikacji generalnej nad Kajetanowiczem stopniała do niecałych 6 sek., a w klasyfikacji dnia aktualny Mistrz Polski wyprzedał Bryana i Xaviera o równo 30 sek. Wiadomo było, że walka o zwycięstwo w klasyfikacji dnia może okazać się bardzo trudna. Kiedy wydawało się, że limit pecha został wyczerpany na kolejnym odcinku specjalnym nasza załoga ponownie łapie kapcia, a nie ma już opony na zmianę. Pomimo tego udaje się „wykręcić” 2. czas, a strata do Kajetanowicza to tym razem tylko niecałe 7 sek. Nasza załoga musiała pokonać drogę do parku serwisowego na przebitej oponie, dodatkowo pojawił się wyciek i problem ze sprzęgłem, samochód dymił, a kiedy dotarł w końcu do parku prezentował się dość nieciekawie. Po pętli Kajetan Kajetanowicz wyszedł na prowadzenie w klasyfikacji generalnej rajdu i umocnił się na prowadzeniu w klasyfikacji 2. dnia. Podczas serwisu zapadła decyzja o wymianie sprzęgła, tak aby mieć pewność, że nasza załoga podczas 2. pętli będzie dysponowała w 100% sprawnym samochodem. Zespół ROMO wykonał kapitalną robotę zmieniając sprzęgło w 20 minut! Na ostatnich 3. próbach zapowiadała się pasjonująca walka. Zwycięstwo w klasyfikacji dnia było już raczej nierealne, ale w klasyfikacji generalnej załoga TEDEX WRC Rally Teamu traciła tylko 1 sek. Bryan i Xavier wygrywają Kolonię Gaj, wracają na prowadzenia w klasyfikacji generalnej i na 2. miejsce w klasyfikacji 2. dnia rajdu. Kolejny odcinek Dębowina ponownie pada łupem naszej załogi. Sytuacja przed ostatnim odcinkiem jest w zasadzie jasna, dlatego Bryan decyduje się na rozważną jazdę i bezpieczne dotarcie do mety, a Radkowską Perłę wygrywa Kajetanowicz. Tym razem nie udało się zdobyć kompletu 45 punktów, jednak załoga TEDEX WRC Rally Teamu spisała się znakomicie i powiększyła przewagę w klasyfikacji sezonowej RSMP. Pomimo wielkiego pecha podczas niedzielnego etapu, nastroje na mecie rajdu były znakomite. Bryan i Xavier ponownie pokazali wielką klasę!! Za trzy tygodnie rozegrany zostanie Rajd Polski na którym zabraknie naszej załogi, gdyż w tym samym czasie startuje w Rajdzie San Remo. Piłeczka jest teraz po stronie Kajetana Kajetanowicza, który musi osiągnąć dobry wynik chcąc walczyć o tytuł mistrzowski. Szykuje się pasjonująca końcówka sezonu. W Mikołajkach nie zabraknie jednak barw TEDEX WRC Rally Teamu, liczymy że Radek Typa, tak jak w zeszłym roku, pokaże kapitalna jazdę i osiągnie dobry wynik. Do zobaczenia!!
Tekst: Rafał Proskura
OLEJE TEDEX WRC | Więcej » |
Oleje silnikowe
Oleje przekladniowe
Gear Power RLS 75W140 | Gear Power CLS 75W90 | Gear MAX 90 LS | ATF Racing
Inne produkty firmy Tedex
Copyrights © Tedex S.A. ul. Człuchowska 68a, 01-360 Warszawa
wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla m.st Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem
KRS 0000403921, NIP 9441506727, kapitał zakładowy 3.250.000 zł, w całości wpłacony.
Wykonanie i aktualizacja strony - EPC System